Wat is OnS Altena?

OnS Altena is de toegang voor iedereen in de gemeente Altena die ondersteuning nodig heeft. Hier kunt u terecht voor vragen over bijvoorbeeld ondersteuning in het huishouden, maatschappelijke begeleiding, opvoeden of financiën.

Hoe werkt OnS Altena?

Ieder mens is anders, daarom maken we onze ondersteuning zo persoonlijk mogelijk. Samen kijken we naar de mogelijkheden om ervoor te zorgen dat u weer op eigen kracht verder kunt. U staat bij OnS Altena centraal, en uw eigen kracht voorop. Soms zit het even tegen, of u loopt al langer tegen problemen aan. U krijgt bijvoorbeeld uw huis niet meer schoon, u of uw kind kan ondersteuning gebruiken bij de opvoeding of voor medische hulp. Of u heeft bijvoorbeeld moeite om financieel rond te komen of een te laag inkomen. Met deze vragen kunt u bij OnS Altena terecht. Samen met u zoeken we naar een passende oplossing. Soms betekent dit eerst hulp van een andere organisatie voordat de gemeente u verder kan helpen. 

Ik heb een vraag

Er is een aantal mogelijkheden om hulp te krijgen via OnS Altena:

  1. U kunt direct een hulpvraag stellen via ons online formulier. Onze consulent neemt daarna contact met u op. Heeft u hulp nodig bij het invullen van een formulier? Dan kunt u gratis gebruik maken van een clientondersteuner.
  2. Wilt u liever eerst iemand spreken vóórdat u uw hulpvraag stelt? Vul ons contactformulier in, dan bellen wij u zo snel mogelijk. U kunt ons ook zelf bellen op 0183 - 51 60 60. Is de hulp niet voor uzelf maar voor iemand in uw omgeving bedoeld? Ook dan kunt u gerust contact met ons opnemen. 

Bel het crisismeldpunt bij spoed

Is er buiten onze openingstijden sprake van een crisissituatie? Lees hier wat het Meldpunt Crisiszorg West Brabant voor u kan betekenen.

Hoe dan verder?

Na het ontvangen van uw hulpvraag nemen we contact met u op. Samen met u bespreken we uw hulpvraag en welke stappen we samen kunnen zetten om uw hulpvraag op te lossen. Afhankelijk van uw informatie zoeken we samen naar een oplossing die bij uw situatie past. We maken een afspraak bij u voor een gesprek om een goed beeld te krijgen wat uw hulpvraag is, en wat u zelf kunt doen en wat niet. Van het gesprek en eventueel onderzoek maken we samen met u een ondersteuningsplan. Hierin staat wat de hulp is die u krijgt en wat u zelf kunt doen. Dat kan hulp aan huis zijn zoals thuiszorg, of een hulpmiddel zoals een looprek of rolstoel.