Subsidie voor Welzijnswerk in gemeente Altena

Oproep tot Mededinging voor Welzijnswerk in Gemeente Altena

Voor het komende jaar (2025) zijn we voornemens om een begrotingspostsubsidie te verlenen aan Surplus, Stichting Welzijn Pro Seniore, MEE West-Brabant voor de uitvoering van het welzijnswerk zoals beschreven in de subsidietender Oog voor Elkaar 2022-2024. Het gaat hierbij om de volgende opdrachten:

1. Onafhankelijke Cliëntenondersteuning: Het bieden van onafhankelijke ondersteuning aan cliënten bij het vinden van passende zorg en hulpverlening en het bieden van integrale vroeghulp. Maximale omvang: €259.607,00.
  2. Ontmoetingsvoorzieningen: Het opzetten en ondersteunen van voorzieningen waar inwoners elkaar kunnen ontmoeten en sociale contacten kunnen onderhouden en een doorontwikkeling van de woon/zorg-steunpunten. Maximale omvang: €113.329,00.
  3. Algemeen Maatschappelijk Werk: Het leveren van algemene maatschappelijke ondersteuning aan inwoners met uiteenlopende hulpvragen en het versterken van vroegsignalering onder kwetsbare inwoners en het (planmatig) begeleiden van deze inwoners. Maximale omvang: €555.884,00.
  4. Praktische Ondersteuning: Het bieden van praktische hulp aan inwoners, zoals maaltijdservice, vervoersvoorziening, formulierenbrigade, woonadvies en klusjes in en om het huis. Maximale omvang: €369.568,00.
  5. Vrijwilligersondersteuning: Het bevorderen en ondersteunen van vrijwilligerswerk, het ondersteunen van vrijwilligersorganisaties en het beheer en de coördinatie van een online en offline matchingsplatform. Maximale omvang: €105.749,00.
  6. Mantelzorgondersteuning: Het bieden van steun en ontlasting aan mantelzorgers door middel ondersteunende en passende collectieve diensten. Maximale omvang: € 148.276,00.

Bovenstaande bedragen zijn onder voorbehoud van vaststelling van de begroting 2025 door de gemeenteraad.

Vereisten voor inschrijvingen

De inschrijvingen moeten ten minste de volgende informatie bevatten:

1. Organisatieprofiel: Beschrijving van de organisatie, inclusief missie, visie, en relevante ervaring;
  2. Uitvoeringsplan: Gedetailleerd plan waarin wordt uiteengezet hoe de organisatie de bovengenoemde doelen zal bereiken;
  3. Financieel Overzicht: Gedetailleerde begroting van de voorgestelde activiteiten, inclusief kostenramingen en financieringsbehoeften;
  4. Teamprofiel: Informatie over het team dat betrokken zal zijn bij de uitvoering van het project, inclusief hun kwalificaties en ervaring;
  5. Monitoring en Evaluatie: Plan voor het monitoren van de voortgang en evaluatie van de resultaten van het project.

Beoordelingscriteria

Inschrijvingen zullen worden beoordeeld op basis van de volgende criteria:

1. Relevantie en kwaliteit van het voorstel;
  2. Ervaring en capaciteit van de organisatie;
  3. Kostenefficiëntie en financiële haalbaarheid;
  4. Innovativiteit en duurzaamheid van de voorgestelde aanpak;
  5. Impact op de gemeenschap.

Conform artikel 5 van de Subsidieregeling Oog voor Elkaar 2022-2024 dienen de subsidiabele activiteiten plaats te vinden in de gemeente Altena. De subsidiabele activiteiten moeten bijdragen aan:

1. Het vroegtijdig signaleren van problemen bij burgers om hulpvragen aan de gemeente en om erger te voorkomen;
  2. De zelfredzaamheid van inwoners;
  3. De samenwerking tussen inwoners, subsidieontvanger, familie, buren, dorpsgenoten en al dan niet georganiseerde vrijwilligers; en
  4. Een inclusieve en toegankelijke samenleving.

In dit beoordelingsformulier  vindt u hoe de criteria worden beoordeeld.

Instructies voor inzending

In het kader van vrijwillige transparantie plaatsen wij deze oproep van mededinging. Inschrijvingen moeten uiterlijk op19 augustus 2024worden ingediend via subsidie@gemeentealtena.nl. Binnenkomende inzendingen na de sluitingsdatum worden niet in behandeling genomen.

Vragen?

Voor verdere informatie of vragen, kunt u contact opnemen met Floor van Pelt via: f.vanpelt@gemeentealtena.nl