Veelgestelde vragen
Hoe weet ik of mijn aanvraag goed is ingediend?
Nadat u een aanvraag heeft ingediend, krijgt u hiervan direct per e-mail een bevestiging. Uw aanvraag is dan goed ingediend.
Ik heb geen bevestiging ontvangen nadat ik een aanvraag heb ingediend, wat moet ik doen?
- Ga na of de bevestiging in de map ‘ongewenste e-mail’ of ‘spam’ is binnengekomen. Dit kan enkele minuten duren.
- Ook daar niet ontvangen? Dan dient u de aanvraag opnieuw in.
Als ik voor het eerst een aanvraag indien, welke documenten moet ik dan meesturen?
- U hoeft geen documenten mee te sturen.
- Ook niet als hier wel om wordt gevraagd tijdens het invullen van het aanvraagformulier.
Als wij aanvullende documenten nodig hebben dan ontvangt u vanzelf per e-mail of telefonisch het verzoek deze aan te leveren. Als wij geen documenten nodig hebben dan ontvangt u vanzelf binnen maximaal acht weken ons besluit.
Mijn kind heeft al leerlingenvervoer. Moet ik voor het komende schooljaar opnieuw een aanvraag indienen?
Ja, u dient een nieuwe aanvraag in. Een beschikking heeft namelijk een einddatum. Dit kan online via deze link.
Als ik al eerder een aanvraag leerlingenvervoer heb ingediend, moet ik dan alle documenten nog een keer opsturen?
- U hoeft geen documenten mee te sturen.
- Ook niet als hier wel om wordt gevraagd tijdens het invullen van het aanvraagformulier. Hebben wij aanvullende documenten nodig dan ontvangt u vanzelf per e-mail of telefonisch het verzoek deze aan te leveren. Als wij geen (aanvullende) documenten nodig hebben dan ontvangt u vanzelf binnen maximaal acht weken ons besluit.
Mijn kind woont zowel bij mij als bij mijn ex-partner (co-ouderschap). Wie moet de aanvraag indienen?
- Beide ouders moeten een aanvraag indienen bij de gemeente waar zij wonen.
- Elke ouder doet dat voor de dagen dat het kind bij hen verblijft.
- Het verblijfschema van uw kind moet duidelijk worden beschreven in de aanvraag.
Wat moet ik doen als wij gaan verhuizen?
- Verhuist u binnen de gemeente dien dan een nieuwe aanvraag in via deze link.
- Verhuist u naar een andere gemeente dan dient u bij die gemeente een aanvraag in. U laat ons via altena@forseti.nlweten per wanneer het leerlingenvervoer in onze gemeente stopt.
Wat moet ik doen als mijn kind naar een andere school gaat?
U dient een nieuwe aanvraag in.
Wat moet ik doen als de school van mijn kind gaat verhuizen?
U dient een nieuwe aanvraag in.
Wat moet ik doen als ik voor mijn kind een andere voorziening wil aanvragen?
U dient een nieuwe aanvraag in. De afdeling leerlingenvervoer neemt indien nodig contact met u op voor aanvullende informatie.
Wat moet ik doen als mijn kind stage gaat lopen?
- U dient een nieuwe aanvraag in
- U stuurt een volledig ingevuld stagecontract mee.
- In het stagecontract moet staan wat het uitstroomprofiel voor uw kind is. Dit kan arbeid, school of dagbesteding zijn.
Wat moet ik doen als ik geen leerlingenvervoer meer nodig heb?
U laat ons via altena@forseti.nlweten vanaf wanneer er geen leerlingenvervoer meer nodig is.
Wat moet ik doen als ik andere wijzigingen wil doorgeven?
- Verzoeken voor andere structurele wijzigingen geeft u door via e-mail altena@forseti.nl.
- Dit doet u ruim voor de ingangsdatum.
- Beschrijf in uw verzoek duidelijk wat er wijzigt.
- Geef duidelijk aan wanneer de wijziging eventueel in moet gaan.
- Wij beoordelen of de wijziging binnen de kaders van het leerlingenvervoer valt
- Soms moet u aanvullende documenten aanleveren
- Soms moet u een nieuwe aanvraag indienen.
Mijn kind is rolstoelgebonden tijdens het vervoer. Waar moet ik op letten?
Het is verplicht een ISO-gecertificeerde rolstoel te hebben om met de taxi(bus) te kunnen reizen. Een gecertificeerde rolstoel is herkenbaar aan de sticker met het haaksymbool zoals hieronder weergegeven. Uw kind mag alleen in de rolstoel vervoerd worden als de rolstoel deze sticker heeft.
Heeft de rolstoel deze sticker niet? Uw kind mag dan niet vervoerd worden en kan dus niet mee in het leerlingenvervoer. Voor vragen over de certificering van de rolstoel kunt u contact opnemen de leverancier van de rolstoel.

Waar kan ik terecht met een vraag over een beschikking of een aanvraag?
Afdeling leerlingenvervoer gemeente Altena
E-mail: altena@forseti.nl.
Telefoon: 073-5231061
- Tot 1 mei a.s. zijn wij telefonisch bereikbaar op maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 12.30 uur.
- Vanaf 1 mei a.s. zijn wij telefonisch bereikbaar op: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag tussen 9.00 en 12.30 uur en op
woensdag tussen 13.00 en 16.30 uur.
Waar kan ik terecht met een vraag of klacht over de rit met de taxibus?
Klachten kunnen gemeld worden bij uw vervoerder
Juijn
Telefoon: 0418-820260
E-mail: groepsvervoer@juijn.nl
of
Munckhof
Telefoon: 088-9008999
E-mail: regie@munckhof.nl