Evenementen

Wilt u of uw organisatie een evenement organiseren? Volg deze stappen.

Stap 1: Plaats uw evenement op de evenementenkalender

Gemeente Altena maakt gebruik van een evenementenkalender. Dan hebben we een overzicht welke evenementen we kunnen verwachten gedurende het jaar. Hiermee brengt u bezoekers, hulpdiensten, andere organisatoren en de gemeente tijdig op de hoogte.

Voor het plaatsen op de evenementenkalender gebruikt u het aanmeldingsformulier. U logt in met eHerkenning. Wilt u een evenement als inwoner aanmelden of heeft uw organisatie geen eHerkenning? Dan kunt u inloggen met uw DigiD code. 

Stap 2: Vraag een evenementenvergunning aan of doe een evenementenmelding

Voor de organisatie van de meeste evenementen is een evenementenvergunning nodig. Soms is het melden van een evenement voldoende. Bijvoorbeeld bij een kleine rommelmarkt of straat- of buurtfeest. Lees meer over het organiseren van een evenement en het aanvragen van een evenementenvergunning of het doen van een melding.