Vervangen openbare verlichting

Vanaf maandag 3 juni vervangt de gemeente circa 1.000 lampen in de lantaarnpalen in verschillende straten in de kernen Almkerk, Andel, Babyloniënbroek, Drongelen, Dussen, Eethen, Genderen, Giessen, Hank, Meeuwen, Nieuwendijk, Sleeuwijk, Veen, Werkendam, Wijk en Aalburg en Woudrichem.

Op www.gemeentealtena.nl/lantaarnpalen kunt u lezen welke lantaarnpalen aan de beurt zijn.

Energiezuinige ledverlichting

De lantaarnpalen krijgen energiezuinige ledverlichting. Het witte licht vergroot de zichtbaarheid van personen en obstakels op straat. Ook zijn kleuren beter zichtbaar. Daarnaast zijn de lichtbundels scherper, zodat er minder strooilicht is. Hierdoor worden alleen die plaatsen verlicht die verlicht moeten worden. Dit vermindert de lichtvervuiling, wat goed is voor flora en fauna. Alle lantaarnpalen blijven ’s nachts branden en worden trapsgewijs gedimd.

Na deze vervanging is ruim 92% van alle lantaarnpalen voorzien van LED-verlichting.

Vragen?

Neem contact op met:
•    Dick van Weelden via d.vanweelden@gemeentealtena.nl of 0183 – 51 67 74;
•    Ira van de Water via i.vandewater@gemeentealtena.nl of 0183 – 51 67 80.