Informatieloket Woudrichem

Heeft u een vraag aan de gemeente? En wilt u liever langskomen in plaats van bellen of mailen? Dan kunt u vanaf 4 september iedere woensdag terecht bij het gemeentelijke informatieloket in de Werf in Woudrichem. Het loket is open tussen 9.30 en 12.00 uur.

Loket op proef

Het gemeentelijke informatieloket in Woudrichem is ‘op proef’ voor een half jaar (van september 2024 tot en met februari 2025). De gemeente wil kijken of de dienstverlening op deze manier (verder) kan worden verbeterd. Aan het eind van het half jaar wordt besloten of de proef een vervolg krijgt.

Waarvoor kunt u bij het informatieloket terecht?

• Hulp met de gemeentelijke website. Bijvoorbeeld: waar kunt u een vergunningsaanvraag indienen of hoe kunt u een aanvraagformulier downloaden.
  • Het aannemen van een melding over de publieke ruimte door samen een Fixi melding in te vullen. Wilt u in de toekomst zelf een Fixi melding kunnen maken, maar weet u niet goed hoe dat moet? Dan kan de loketmedewerker van de gemeente samen met u de app installeren en u laten zien hoe deze app werkt.
  • Ophalen van aanvraagformulieren en/of ingevulde formulieren inleveren.
  • Hulp bij het maken van een afspraak om een paspoort of rijbewijs aan te vragen. De medewerker kan samen met u een afspraak in de agenda van de gemeente zetten, maar kan ook laten zien hoe u zelf een afspraak online kunt maken.

BELANGRIJK: Het is niet mogelijk om aanvragen voor bijvoorbeeld een paspoort of rijbewijs, bij het loket in Woudrichem in te dienen. Hiervoor kunt u tijdens openingstijden op afspraak terecht op het Gemeentehuis in Almkerk.

Veel vragen over de gemeente kan de loketmedewerker direct beantwoorden. Heeft u een vraag waarbij het een en ander uitgezocht moet worden? Dan kan de medewerker samen met u een contactformulier invullen en zorgen dat deze bij de juiste afdeling binnen de Gemeente terecht komt. Er wordt dan binnen enkele werkdagen contact (telefonisch of per mail) met u opgenomen.

Wanneer: iedere woensdagochtend tussen 9.30 en 12.00 uur (vanaf woensdag 4 september)
Waar: De Werf - Bibliotheek CultuurPuntAltena, begane grond, Raadhuisplein 1, Woudrichem.