Klacht indienen
Onze medewerkers doen hun best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat er iets misgaat of dat onze medewerkers niet aan uw verwachting voldoen. U kunt dan een klacht indienen.
Klacht, melding of bezwaar?
Een klacht gaat over het gedrag van een medewerker of bestuurder. Het kan ook zijn dat u het niet eens bent met een besluit of dat u iets wilt melden over uw omgeving. Hiervoor geldt een andere procedure. Met onderstaande keuzehulp kunt u bepalen welke procedure van toepassing is.
Als u een klacht heeft, vragen we u om dat eerst met ons te bespreken
Als u een klacht heeft bel ons gerust eerst even. We kunnen de klacht bespreken. Dat kan via telefoonnummer 0183 (51 61 00). Vaak lost een gesprek de onvrede op. Als het gesprek geen oplossing biedt, kunt u alsnog een klacht indienen met dit klachtenformulier. Voor het invullen van een klacht logt u in met DigD. Heeft u geen DigiD? Neem dan telefonisch contact met ons op.
Klacht ingediend - en nu?
De klachtencoördinator neemt binnen enkele dagen contact met u op om uw klacht te bespreken. Meer informatie vindt u in onze Klachtenverordening.
Klachten, die gaan over jeugdhulp worden voorgelegd aan de klachtencommissie jeugdhulp. In dit geval neemt de secretaris van de klachtencommissie contact met u op. Meer informatie vindt u in onze Klachtenregeling Jeugdhulp.
Als u na de afhandeling van de klacht door de gemeente niet tevreden bent, kunt u contact opnemen met de Nationale Ombudsman.