Start werkzaamheden nieuwbouwproject De Langestraat in Wijk en Aalburg

De voorbereidende werkzaamheden voor het nieuwbouwproject De Langestraat in Wijk en Aalburg zijn officieel gestart. Het project, een samenwerking tussen de gemeente Altena en woningcorporatie Bazalt Wonen, omvat de realisatie van 90 nieuwe woningen: 28 sociale huurwoningen en 62 koopwoningen. De daadwerkelijke bouw start naar verwachting medio 2025

De voorbereidende werkzaamheden op de bouwlocatie bestaan uit het zogenoemde ‘voorbelasten’ van de grond. Hiermee is de grond straks stevig genoeg voor de bouw van de nieuwbouwwijk. Deze fase is een belangrijke stap voordat de daadwerkelijke bouwwerkzaamheden volgend jaar kunnen beginnen.

Samenwerking

Wethouder Hans Tanis, verantwoordelijk voor volkshuisvesting en wonen in de gemeente Altena is goed te spreken over de samenwerking met Bazalt Wonen en bouwer Dura Vermeer:

"Dit project biedt ons de kans om tegemoet te komen aan de grote behoefte aan betaalbare en kwalitatieve woningen in onze regio. Om dat te bereiken is een goede samenwerking tussen alle betrokken partijen, inclusief de omwonenden, essentieel."

Han Jetten, directeur-bestuurder van Bazalt Wonen, benadrukt dit:

"Wij zijn trots dat we samen met de gemeente tot dit mooie plan zijn gekomen. Met elkaar realiseren we een diverse en aantrekkelijke woonwijk die recht doet aan de wensen en behoeften van de toekomstige bewoners."

Over het project

Het nieuwbouwproject De Langestraat in Wijk en Aalburg biedt een gevarieerd aanbod voor huurders en kopers, met veel aandacht voor groen, duurzaamheid en leefbaarheid. In nieuwe wijk komt een mix van rijwoningen, hoekwoningen, twee-onder-één-kapwoningen en vrijstaande woningen. Bij een voorspoedige planning is de oplevering van de nieuwe wijk in de loop van 2026.

De verkoop van de 62 koopwoningen start maandag 23 september; op 26 september wordt een informatieavond gehouden in d’Alburcht in Wijk en Aalburg. Geïnteresseerden kunnen op de website www.projectlangestraat.nl informatie vinden over de woningen. Wie interesse heeft in een huurwoning moet nog wat langer geduld hebben. De huurwoningen worden eind 2025 aangeboden via Woongaard.

Het project De Langestraat wordt in opdracht van Bouwlinie – projectontwikkelaar van Bazalt Wonen – door Dura Vermeer uitgevoerd.