Nieuws van de gemeenteraad

8 oktober: gemeenteraad bezoekt Uppel, Inloop en Altenaronde

voorzittershamer

10 september: Altenatafel

De Altenatafel begint op dinsdag 10 september om 19.30 uur in het Gemeentehuis in Almkerk. Deze avond gaan raadsleden met elkaar in gesprek of debat over verschillende voorstellen. Zij bepalen ook of voorstellen door kunnen naar de eerstvolgende raadsvergadering (24 september) om een besluit te nemen.

Op de agenda staat onder meer (onder voorbehoud)

• Voorlopig Ontwerp uitbreiding gemeentehuis

Eerder heeft de gemeenteraad besluiten genomen over het gewenste scenario voor huisvesting van de gemeentelijke organisatie en het programma van eisen hiervoor. Dit is vertaald in een Voorlopig Ontwerp voor de uitbreiding van het gemeentehuis. Tijdens de Altenaronde is er door de betrokken architecten een toelichting gegeven. Het debat wordt gevoerd tijdens de Altenatafel.

• Water- en Rioleringsplan 2025-2028

In het Water- en Rioleringsplan staat hoe de gemeente omgaat met afval-, hemel- en grondwater. De raad bespreekt een plan waarin het doel is om Altena in 2050 klimaatbestendig en waterrobuust te laten zijn. Tijdens de Altenatafel wordt het debat gevoerd over dit plan om er een paar weken later een besluit over te nemen.

De volledige agenda vindt u op altena.raadsinformatie.nl/ (klik in de kalender op 10 september: Altenatafel).

Beide ruimtes zijn te volgen met beeld en geluid

Er wordt tijdens de Altenatafel tegelijkertijd in twee ruimtes vergaderd. Beide ruimtes zijn met beeld en geluid te volgen. Zowel rechtstreeks, als op een later moment.

Dit kan op de avond zelf rechtstreeks via altena.raadsinformatie.nl/live. De Altenatafel is later terug te luisteren en te kijken via altena.raadsinformatie.nl. U bent ook van harte welkom op het gemeentehuis in Almkerk.

Altenatafel

8 oktober: Gemeenteraad bezoekt Uppel

Op dinsdag 8 oktober brengt de gemeenteraad een bezoek aan Uppel. De raad gaat die dag in gesprek met inwoners, organisaties en ondernemers. ’s Avonds organiseert de raad in het dorp ook een inloopmoment voor iedereen die iets wil vragen aan of wil delen met de raad. U kunt zich voor deze inloop al melden via onderstaande contactgegevens van de griffie. Ook als u nog vragen hebt hoe dit precies werkt.

Verder op de agenda

• 10 september: Altenatafel
  • 24 september: Raadsvergadering
  • 8 oktober: Kernbezoek en Inloop Uppel
  • 8 oktober: Altenaronde

Informatie en contact

Meer informatie over de gemeenteraad? Bijvoorbeeld wanneer en hoe de raad precies vergadert? Of wilt u een keer inspreken of gebruikmaken van de Inloop? Kijk op www.gemeentealtena.nl/gemeenteraad.

U kunt ook altijd contact opnemen met de raadsgriffie. Dat kan via: