Nieuws van de gemeenteraad

voorzittershamer

Hoe goed kent u uw gemeenteraad?

Deze keer: Anne Duizer (ChristenUnie)

Deze week is het de beurt aan raadslid Anne Duizer (ChristenUnie). Scan de QR-code om het filmpje te bekijken. De filmpjes zijn ook te vinden via de sociale media van de gemeente en via www.gemeentealtena.nl/gemeenteraad

Anne Duizer

14 mei: Altenatafel

De Altenatafel begint op dinsdag 14 mei om 19.30 uur in het gemeentehuis in Almkerk. Deze avond gaan raadsleden met elkaar in gesprek of debat over verschillende voorstellen. Zij bepalen ook of voorstellen door kunnen naar de eerstvolgende raadsvergadering (28 mei) om een besluit te nemen.

Op de agenda staat onder meer (onder voorbehoud):

• Bestemmingsplan Laagt 16, Almkerk

Een initiatiefnemer wil aan “De Campus, Laagt 16” in Almkerk een innovatiecentrum voor duurzaamheid en landbouw realiseren. Hiervoor moet het bestemmingsplan worden aangepast, waarover de raad een besluit moet nemen. De raad gaat hierover in debat tijdens de Altenatafel.

• Bestemmingsplan Kern Hank: Buitendijk 112

Een initiatiefnemer wil een woning bouwen aan de Buitendijk 112 in Hank. Hiervoor moet het bestemmingsplan aangepast worden. Tijdens de Altenatafel gaan fracties met elkaar in debat over dit onderwerp.

• Evaluatie muziekonderwijs

Via Muziekonderwijs maken kinderen in Altena spelenderwijs kennis met muziek. Deze methode is geëvalueerd met Bibliotheek Cultuurpunt Altena. Op basis van de behaalde resultaten, stelt het college voor om het budget van de Muziekwijzer te verhogen, ter compensatie van de afgelopen jaren. Tijdens de Altenatafel gaan de raadsleden met elkaar in debat over dit onderwerp.

De volledige agenda vindt u op altena.raadsinformatie.nl/ (klik in de kalender op 14 mei: Altenatafel).

Beide ruimtes zijn te volgen met beeld en geluid

Er wordt tijdens de Altenatafel tegelijkertijd in twee ruimtes vergaderd. Beide ruimtes zijn met beeld en geluid te volgen. Zowel rechtstreeks, als op een later moment.

Dit kan op de avond zelf rechtstreeks via altena.raadsinformatie.nl/live. De Altenatafel is later terug te luisteren en te kijken via altena.raadsinformatie.nl. U bent ook van harte welkom op het gemeentehuis in Almkerk.

Altenatafel

Verder op de agenda tot aan het zomerreces

• 28 mei:               Raadsvergadering
  • 4 juni:                 Altenaronde
  • 11 juni:               Inloop en Altenatafel
  • 18 juni:               Raadsvergadering (onder andere Kadernota 2025)
  • 2 juli:                   Raadsvergadering (onder andere Kadernota 2025)

Informatie en contact

Meer informatie over de gemeenteraad? Bijvoorbeeld wanneer en hoe de raad precies vergadert? Of wilt u een keer inspreken of gebruikmaken van de Inloop? Kijk op www.gemeentealtena.nl/gemeenteraad.

U kunt ook altijd contact opnemen met de raadsgriffie. Dat kan via:

• telefoon:            0183 – 51 60 30
  • WhatsApp:        06 – 22 15 60 88