Nieuwe straatnamen. Denkt u mee?

De gemeente Altena is voor het project  ‘Langestraat’ in Wijk en Aalburg op zoek naar straatnamen. Er zijn 5 straatnamen nodig. De gemeente nodigt inwoners uit mee te denken over deze namen.

De woningen komen op het voormalig gemeentelijk volkstuinencomplex, tussen de Maasdijk, Langestraat en Polstraat én het aangrenzend braakliggend stuk grond. De woningen worden gebouwd rondom structuren van erfjes /hofjes, waarbij er veel ruimte is voor water.

Suggesties?

Graag nodigen wij u uit om met ons mee te denken. Heeft u één of meerdere ideeën of suggesties voor een thema en/of straatnamen voor het hierboven genoemde project? Stuur dan uiterlijk 1 oktober 2024 een mail naar naamgeving@gemeenteAltena.nl of een brief naar:

Gemeente Altena

Commissie naamgeving

Sportlaan 170

4286 ET  ALMKERK

Enkele richtlijnen waar een straatnaam aan moet voldoen vindt u via onze website www.gemeentealtena.nl/straatnaam.

Besluitvorming

De commissie naamgeving openbare ruimte maakt een keuze uit de ingezonden suggesties en onderzoekt welk thema en welke namen het meest passend zijn. Daarbij houdt de commissie zich aan het bepaalde in de vastgestelde beleidsregels voor naamgeving en nummering openbare ruimte gemeente Altena 2020. Daarna brengt de commissie een advies uit aan het college van burgemeester en wethouders.

Vragen?

Voor vragen over dit onderwerp kunt u contact opnemen met Tineke Pruissen 0183 - 51 64 04 of Ira van de Water 0183 - 51 67 80 of stuur een e-mail naar naamgeving@gemeenteAltena.nl.